Kategorie
Marketing Sprzedaż

Szkolenia marketingowe w firmie

Sprawdź jakie szkolenia marketingowe pomogą Ci zaistnieć z twoimi produktami i usługami na rynkach krajowym i międzynarodowych?

Sukces biznesowy bez marketingu i działań reklamowych jest trudny do osiągniecia w dobie niezwykle silnej konkurencji. Dobry produkt bez wsparcia marketingowego może nie przebić się w zalewie ofert, dlatego niezwykle istotne jest stałe podnoszenie umiejętności pracowników w obszarze marketingu, zarządzania marką czy technik promocji. Sprawdź jakie szkolenia marketingowe pomogą Ci w prowadzeniu działalności gospodarczej.

Czym jest marketing?

Zgodnie z definicją zaproponowaną przez guru marketingu Philipa Kotlera, marketing to nauka i sztuka badania, tworzenia i oferowania z zyskiem produktów mających wartość dla klienta w celu zaspokojenia potrzeb rynku docelowego. Marketing to również sposób działania i zarządzania przedsiębiorstwem zorientowany na rynek i klienta. W ramach tych działań możemy wymienić przede wszystkim:

  • prowadzenie wszelkich badań rynku oraz analiz otoczenia biznesowego,
  • wsparcie sprzedaży i dystrybucji produktów,
  • reklama i promocja produktów,
  • kreowanie potrzeb,
  • zarządzanie marką oraz jej pozycjonowanie na rynku,
  • budowanie wizerunku firmy i oferowanych produktów,
  • dążenie do usatysfakcjonowania klienta oraz zbudowania jego lojalności.

Specjaliści ds. marketingu uważają, że działania podejmowane przez przedsiębiorstwo, od produkcji, poprzez dystrybucję, logistykę, obsługę klienta oraz oczywiście komunikację marketingową powinny być podporządkowane potrzebom konsumentów, które można pobudzać i rozwijać dzięki zastosowaniu profesjonalnych technik promocji, sprzedaży i komunikacji.

Wśród popularnych technik marketingu możemy wyróżnić między innymi:

  • strategiczne budowanie marki poprzez pozycjonowanie jej na rynku,
  • prowadzenie działań promocyjnych i reklamowych w mediach tradycyjnych (ATL: TV, radio, outdoor), jak i digitalowych (np. social media, SEO, mailingi elektroniczne, kampanie PPC…)
  • sampling, czyli udostępnianie próbek produktów w celu zapoznania z nimi konsumentów,
  • marketing rekomendacji i poleceń, wykorzystujący bazę aktualnych klientów i użytkowników oferowanych produktów w celu przyciągania nowych,
  • strategie cenowe pozwalające odpowiednio pozycjonować produkty na tle konkurencji i rynku.

Szkolenia marketingowe

Ze względu na szybkość zmian zachodzących w świecie marketingu warto zainteresować się rynkiem profesjonalnych szkoleń marketingowych. Organizowane są one aktualnie zarówno w formie szkoleń z marketingu stacjonarnych, jak też kursów i szkoleń online. Te ostatnie znajdziemy zarówno w wersji na żywo, jak też w postaci typowych e-szkoleń czy e-learningu, w których przypadku samodzielnie decydujemy o miejscu, czasie i tempie realizacji programu kursu czy szkolenia.

W ofercie znajdziemy zarówno szkolenia z podstaw marketingu, jak też zaawansowane wieloetapowe kursy poświęcone marketingowi strategicznemu, budowaniu i pozycjonowaniu marek i produktów na rynku oraz liczne szkolenia i kursy ze specyficznych rodzajów marketingu, np.:

  • szkolenia i kursy z pozycjonowania stron internetowych w wyszukiwarkach internetowych, zwłaszcza w wyszukiwarce Google,
  • szkolenia i kursy z copywritingu i webritingu, czyli umiejętności tworzenia atrakcyjnych dla konsumentów treści, które mogą budować relację z marką oraz przemycać informacje o produkcie i promocjach,
  • szkolenia i kursy z wykorzystania mediów społecznościowych w działalności marketingowej, w tym z wykorzystania programów takich jak Facebook Ads, Google Ads czy LinkedIn Ads do promocji produktów i usług,
  • szkolenia i kursy z prawa autorskiego, pozwalające zapoznać się z zasadami zgodnego z przepisami prawa tworzenia treści na użytek komercyjny.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *