ATC – wiedza dla biznesu

Szkolenia, Kursy, Poradniki

Zarządzanie marką – Brand Management

Brand Management, czyli zarządzanie marką

Każda firma chciałaby posiadać silną markę, która będzie swoją atrakcyjnością przyciągać rzesze wiernych klientów. Jak to jednak osiągnąć? Jak wesprzeć budowanie marki poprzez przemyślaną strategię komunikacji i strategiczne pozycjonowanie marki? Z naszego artykułu dowiesz się na czym polega zarządzanie marką i kim jest Brand Manager? Sprawdzisz również jakie szkolenia i kursy dla Brand Managerów oraz z zarządzania marką pomogą Ci ułożyć strategię budowania i rozwoju marki.

Brand Management

Brand management to po prostu strategia zarządzania marką. Na strategię zarządzania marką składa zestaw technik i działań marketingowych obejmujących budowanie, pozycjonowanie, zarządzanie i rozwój marki w celu jej wypromowania, wyróżnienia spośród innych marek i produktów oraz wpłynięcia w ten sposób na efektywność prowadzonej działalności biznesowej i wysokość sprzedaży, a często również zyskowność przedsiębiorstwa lub produktu. Celem budowania marki jest umożliwienie i wsparcie realizacji strategii biznesowej firmy, lokalizacja konsumentów, a czasami nawet zdominowanie danej niszy czy kategorii rynkowej.

Brand Manager i jego rola w zarządzaniu marką

Brand Manager, czyli po polsku Kierownik Marki. Jest to specjalistyczne stanowisko w ramach departamentu marketingu, którego zadaniem jest zarządzanie całokształtem działań w zakresie zarządzania marką. Powinien on posiadać wiedzę, umiejętności oraz umocowanie w przedsiębiorstwie niezbędne do kompleksowego zarządzania kierunkiem i rozwojem marki. Praca Brand Managera polega na między innymi:

  • przygotowywaniu pozycjonowania marki i tworzeniu strategii marki,
  • mierzeniu rozpoznawalności marki (tzw. brand awareness) oraz atrybutów i cech marki,
  • badaniu segmentów rynku, grup docelowych, prowadzeniu badań konsumenckich i postrzegania kategorii oraz marki przez konsumentów,
  • wprowadzaniu marek i produktów markowych na rynki,
  • przygotowywaniu i wykonywaniu planów marketingowych, w tym prowadzenie działań promocyjnych i komunikacyjnych marki,
  • rozwijanie kanałów dystrybucji i obecności marki w poszczególnych kanałach sprzedaży.

Zarządzanie marką: szkolenia i kursy dla Brand Managerów

Zarządzanie marką jest złożonym obszarem działalności przedsiębiorstwa i wymaga sprawdzone i wysoko specjalistycznej wiedzy. Nic dziwnego, że Brand Managerowie wyjątkowo często uczestniczą w rozmaitych wydarzeniach merytorycznych pozwalających im efektywnie wypełniać obowiązki na stanowisku Brand Managera. Szczególną popularnością cieszą się wszelkiego typu konferencje marketingowe, festiwale i przeglądy reklamy i kampanii reklamowych, konkursy zorientowane na nagradzanie wyróżniających się kampanii reklamowych itp.

Jedną z metod rozwijania wiedzy, umiejętności i warsztatu Brand Managera mogą być też profesjonalne szkolenia i kursy marketingowe dotyczące tematyki zarządzania marką. Szkolenia i kursy marketingowe realizowane są zarówno stacjonarnie, głównie w największych polskich miastach, takich jak Warszawa, Kraków, Wrocław czy Poznań, ale też online. Szkolenia i kursy marketingowe online pozwalają podnosić wiedzę i umiejętności osób zatrudnionych na stanowisku Brand Manager bez względu na miejsce zamieszkania czy zatrudnienia.

Oczywiście dobrze, gdy osoba zatrudniona na stanowisku Brand Managera ma odpowiednie przygotowanie do pracy na tym stanowisku, Z reguły kierownicy marki wywodzą się z kierunków marketingowych oraz psychologicznych i socjologicznych, które uważane są za dobrą podstawę do pracy w tym zawodzie.

Jest to zawód odpowiedzialny i wymagający, a od pracowników zajmujących stanowisko Brand Manager wymaga się najczęściej dyspozycyjności i częstych wyjazdów służbowych, wysokiej kultury osobistej, dobrze rozwiniętej umiejętności komunikacji interpersonalnej, a także zarządzania, myślenia strategicznego oraz zdolności kreatywnych i analitycznych jednocześnie. W ogromnej większości przypadków niezbędna na tym stanowisku jest również bardzo dobra znajomość języka angielskiego.

Czytaj też: Szkolenia i kursy dla e-commerce!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *