Kategorie
Marketing

Social media jak się ich nauczyć, czyli szkolenia i kursy z social media

Social media stwarzają bogate możliwości firmom oraz markom na dostarcie do konsumentów, budowanie marki i promocję oferowanych produktów i usług. Dowiedz się jak szkolenia z social media mogą pomóc twojej firmie postawić pierwsze kroki w mediach społecznościowych.

Media społecznościowe, czyli social media to niezwykle szybko rozwijająca się dziedzina działalności w Internecie. Wiele firm zainteresowanych jest wykorzystaniem social mediów w promocji prowadzonej działalności i oferowanych usług i produktów. Jak okiełznać social media? Jakie szkolenia i kursy z social media pomogą nam zrozumieć i wykorzystać ich potencjał?

Media społecznościowe stały się w ostatnich latach ważną częścią życie wielu internautów. Pomagają one nawiązywać i utrzymywać relacje, dzielić się ważnymi i ciekawymi dla nas chwilami, jak też zapewniają komunikację ze znajomymi i nieznajomymi, a także firmami i markami obecnymi w Internecie.

Social media w odróżnieniu od mediów tradycyjnych pozwalają na dwustronną komunikację. Obecnie konsument nie jest już tylko odbiorcą przekazywanego komunikatu, ale jest też jego nadawcą. Umożliwia to nawiązanie dialogu i relacji. Sprzyjają temu funkcjonalności stworzone na potrzeby mediów społecznościowych, których celem było umożliwienie przekazania reakcji – mowa oczywiście o takich rozwiązaniach jak polubienia, reakcje, komentarze.

W odróżnieniu od mediów tradycyjnych social media są też powszechnie dostępne dla każdego. Utworzenie profilu, tworzenie i dzielenie się treściami, takimi jak zdjęcia, artykuły czy filmy wideo i nagrania dźwiękowe, jeszcze nigdy nie było takie proste. Media społecznościowe pozwalają niemalże każdemu zaprezentować swój własny punkt widzenia, zainteresowania i wiedzę. Odbiorcą naszych treści może być natomiast cały świat, bo media społecznościowe nie uznają granic.

Bardzo szybko potencjał mediów społecznościowych w przekazywaniu informacji i budowaniu relacji z potencjalnymi klientami dostrzegły firmy. Coraz więcej przedsiębiorstw rozumie, że social media to szansa na budowanie marki, promocję i sprzedaż produktów i usług, a także obsługę klienta, budowanie jego lojalności i przywiązania do marki. Jak się zabrać do zapewnienia obecności firmy w mediach społecznościowych? Z pomocą przyjdą Ci szkolenia, kursy i warsztaty z mediów społecznościowych i wykorzystania social media w biznesie.

Szkolenia social media, kurs social media dla biznesu

Pierwszym krokiem do zaistnienia firmy w mediach społecznościowych powinno być zapoznanie się z zasadami na jakich funkcjonują social media oraz możliwościami, jakie oferują markom i przedsiębiorcom. Zaczynanie od założenia profilu firmowego, bez chociażby podstawowej wiedzy o tym jak funkcjonuje Facebook, LinkedIn, YouTube czy Instagram, to droga na około.

Jeśli więc chcesz zacząć od zrozumienia co mogą dać Ci social media i jakie masz możliwości ich wykorzystania warto zastanowić się nad udziałem w kursie „Social media dla biznesu”. Kursy social media dostępne są zarówno online, przez sieć Internet, jak i w postaci tradycyjnych szkoleń stacjonarnych realizowanych w sali szkoleniowej czy konferencyjnej. Koszt takiego kursu stanowi znikomą część środków, które musimy zainwestować w marketing w mediach społecznościowych, dlatego warto jest zacząć od zdobycia wiedzy i praktycznych umiejętności, aby nasze wydatki marketingowe były możliwie efektywne. Koszt kursu social media w biznesie zaczyna się już od kilkudziesięciu złotych od uczestnika, chociaż znajdziemy również kursy z mediów społecznościowych w cenie kilkaset złotych, a nawet kilka tysięcy przy najdłuższych i kompleksowych kursach trwających wiele dni szkoleniowych.

Jakie media społecznościowe mamy do dyspozycji i jakie możliwości stwarzają social media firmom?

W skład social mediów wchodzą między innymi:

  • blogi i mikroblogi (np. Blogger czy Twitter),
  • serwisy społecznościowe (np. Facebook, Instagram, TikTok, LinkedIn),
  • serwisy wideo (np. YouTube, Vimeo czy Twitch),
  • wirtualne światy społecznościowe (np. Second Life),
  • komunikatory (np. WhatsApp, Messenger, Telegram).

Każde z tych mediów społecznościowych kierowane jest do odmiennych grup docelowych i stwarzają inne możliwości zaistnienia firmom. Główne z nich to:

  1. Budowanie marki – każdej firmie zależy na posiadaniu rozpoznawalnej marki, czyli budowaniu świadomości marki. Marka, która posiada unikatowy, charakterystyczny zestaw cech ma dużo większe możliwości nawiązywania trwałych relacji z konsumentami, a w ten sposób wpływania na zaufanie i lojalność klientów. Liczne szkolenia i kursy z zarządzania marką pozwalają na zapoznanie się z zagadnieniem wykorzystania mediów społecznościowych w procesie budowania marki oraz jej pozycjonowaniu.
  2. Zwiększenie sprzedaży – zarówno firmy prowadzące sprzedaż przez Internet, poprzez sklepy internetowe, jak i tradycyjne firmy zajmujące się sprzedażą poprzez sieć własnych sklepów czy punktów sprzedaży, jak też firmy polegające na zewnętrznych kanałach dystrybucji swoich produktów i usług, mogą skorzystać na obecności w mediach społecznościowych. Social media mogą być kanałem zdobywania przez konsumentów informacji o produktach i usługach, promocjach, jak też umawiania się na spotkania handlowe itp. Szerokie możliwości prowadzenia kampanii reklamowych w mediach społecznościowych również sprzyjają zwiększaniu sprzedaży, bez względu na to gdzie ostatecznie jest ona realizowana.
  3. Umawianie spotkań – firmy, których działalność polega na świadczeniu usług, zarówno b2c, jak i b2b, mogą wykorzystać media społecznościowe do umawiania spotkań z potencjalnymi klientami. Może to przyjmować również postać zapraszania na rozmaitego rodzaju eventy edukacyjne czy szkolenia z wykorzystania oferowanych produktów i usług.
  4. Komunikacja z klientem i obsługa klienta – media społecznościowe dzięki dwustronnej komunikacji są doskonałym miejscem utrzymywania komunikacji z klientem i prowadzenia obsługi klienta. Dzięki tego typu komunikacji możemy zarówno informować o ważnych wydarzeniach w życiu firmy, jak i np. przyjmować i rozpatrywać reklamacje.

Gdzie szukać szkoleń social media, warsztatów poświęconych social mediom?

Najszerszą ofertę szkoleń z social media znajdziemy w dużych miastach. Prym w szkoleniach social media oraz wszelkiego typu warsztatach, seminariach i konferencjach z social media wiedzie oczywiście Warszawa, gdzie odbywa się blisko jedna trzecia wszystkich wydarzeń poświęconych tematyce mediów społecznościowych. Kursy i szkolenia z social media znajdziemy też bez trudu we Wrocławiu, Krakowie, Poznaniu, Gdańsku, Łodzi, Katowicach, Rzeszowie, Bydgoszczy, Lublinie czy Szczecinie.

Od pewnego czasu prawdziwym hitem w dziedzinie szkoleń z social media jest jednak Internet. To przez Internet znajdziemy najwięcej kursów i szkoleń poświęconych platformie Facebook, LinkedIn, TikTok, Instagram czy YouTube. Również przez Internet weźmiemy udział w kursach social media z copywritingu, tworzeniu contentu na potrzeby social media, analityki w social mediach czy też zasad rozmatrywania reklamacji i dobrych praktyk obsługi klienta przez media społecznościowe. Listę szkoleń i kursów z social media znajdziemy na https://eventis.pl/szkolenia/social-media. N tej stronie zgromadzono kursy, szkolenia, warsztaty, seminaria i konferencje poświęcone social media. Zarówno te realizowane online, zdalnie, jak i te tradycyjne odbywające się w salach szkoleniowych i konferencyjnych w całej Polsce.

Dzięki zgromadzeniu wielu ofert szkoleń i kursów z social media w jednym miejscu, znalezienie kursu social media jeszcze nigdy nie było takie proste. Strona pozwala porównać program szkoleń, zapoznać się z informacjami o ich organizatorach, prelegentach i mówcach oraz z cenami szkoleń i kursów social media. Pozwala to łatwo wybrać szkolenie, warsztat lub kurs nie tylko w dobrej cenie, ale też dobrze dopasowane do naszych potrzeb pod względem programu, zakresu zagadnień omawianych w trakcie zajęć, a nawet preferencji co do terminu i miejsca szkolenia.

Jakie jeszcze szkolenia z social media warto rozważyć?

Warto przyjrzeć się ofercie szkoleń i kursów z zagadnień, które mają zasadnicze znaczenie dla social mediów, czyli między innymi:

  • szkolenia z copywritingu i webwritingu – są to szkolenia i kursy pozwalające zyskać wiedzę i praktyczne umiejętności pisania na potrzeby Internetu i mediów społecznościowych;
  • szkolenia i kursy Facebook Ads – platforma reklamowa Facebook stwarza bardzo szerokie możliwości dotarcia do potencjalnych klientów w niemalże każdej branży czy kategorii;
  • szkolenia z zarządzania marką – pozwalają zrozumieć jak wykorzystać między innymi social media do budowania marki, jej pozycjonowania i zapewnienia jej wysokiej rozpoznawalności.

Zdecydowana większość społeczeństwa odwiedza serwisy społecznościowe. Użytkownikami mediów społecznościowych w krajach rozwiniętych jest już blisko 70% mieszkańców. Najpopularniejsze serwisy społecznościowe, które początkowo pomagały w nawiązywaniu kontaktów i utrzymywaniu relacji ze znajomymi i przyjaciółmi, obecnie stały się potężnym narzędziem marketingowym. Obecność firm w mediach społecznościowych jest więc nieunikniona.

Niektóre firmy, zwłaszcza lokalne biznesy, prowadzą działania marketingowe w social media własnymi siłami. Duże firmy dużo częściej sięgają po wsparcie wyspecjalizowanych w działaniach w social media agencji reklamowych. Jednakże wszystkie firmy mogą znacznie zyskać dzięki zaawansowanej wiedzy przekazywanej w trakcie kursów social media, szkolenia i warsztatów z mediów społecznościowych i największych platform i serwisów społecznościowych.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *