Handel internetowy: szkolenia i kursy

Handel internetowy

Handel internetowy to jedna z najszybciej rozwijających się dziedzin gospodarki. Nic dziwnego, że coraz więcej osób zastanawia się nad uruchomieniem własnego sklepu internetowego. Jak jednak poradzić sobie w tej wysokokonkurencyjnej branży? Sprawdzamy najlepsze szkolenia i kursy dla e-commerce.

Czym jest handel internetowy?

Nazwa handel internetowy pochodzi od angielskiego słowa e-commerce oznaczającego e-handel. Kiedy więc mowa o e-commerce mamy na myśli wszelkiego typu działalność handlową prowadzoną elektronicznie, a więc nie tylko poprzez sklepy internetowe umieszczone na stronie internetowej, ale też wszelkiego typu aplikacje telefoniczne czy obecność na giełdach czy platformach marketplace, takich jak Allegro, Zalando itp.

Żeby prowadzić działalność handlową przez Internet wcale nie musimy posiadać własnego sklepu internetowego, ani strony internetowej, chociaż tak się dzieje w znaczącej liczbie przypadków. Możemy jednak zdecydować się na sprzedaż za pośrednictwem platform handlu elektronicznego czy też mediów społecznościowych, które umożliwiają dzisiaj oferowanie produktów i usług końcowym odbiorcom bez potrzeby inwestowania we własny sklep.

Najlepsze szkolenia i kursy dla handlu internetowego

Wejście na rynek handlu internetowego nie jest wbrew pozorom takie łatwe. Rynek ten rządzi się swoimi prawami, a zmiany na nim zachodzą szybciej niż w handlu tradycyjnym. Skuteczne konkurowanie w e-commerce wymaga wiedzy, śledzenia trendów i doświadczenia. Jeśli chcemy lepiej przygotować się do prowadzenia działalności handlowej przez Internet możemy zainteresować się całym szeregiem kursów, szkoleń i warsztatów skierowanych do tej branży.

Jakie tematy szkoleń i kursów dla przedsiębiorców prowadzących handlową działalność gospodarczą przez Internet cieszą się powodzeniem?

Szkolenia z marketingu internetowego – pod pojęciem tym kryje się cały szereg szkoleń z e-marketingu, kursów digital marketingu itp. Są to między innymi szkolenia dotyczące prowadzenia działań reklamowych w Internecie z wykorzystaniem takich platform jak Google Ads, Facebook Ads, ale również mniej popularnych, ale wciąż ważnych rozwiązań: Criteo, Bing Advertising, Reklamy Allegro itp. Zadaniem tego typu szkoleń jest zapoznać uczestników z podstawową wiedzą dotyczącą prowadzenia działań reklamowych w tych sieciach reklamowych, a także przekazać praktyczne umiejętności korzystania z nich, od założenia konta i jego doładowanie, poprzez uruchomienie pierwszej kampanii reklamowej, aż do pomiaru efektów i optymalizacji prowadzonych działań reklamowych. Marketing w Internecie staje się dużo łatwiejszy z odpowiednim poziomem wiedzy.

Kursy SEO – pozycjonowanie stron internetowych w wyszukiwarkach internetowych może być niezwykle opłacalne, stąd też cieszy się zainteresowaniem wielu przedsiębiorców. Firmy prowadzące działalność przez Internet starają się też dywersyfikować źródła pozyskiwania klientów, a pozycjonowanie strony internetowej, czyli SEO może być doskonałym sposobem na uniezależnienie się od płatnej reklamy. Kursy SEO znajdziemy w wersji dla początkujących, którzy dopiero chcą poznać temat bądź też zyskać wiedzę niezbędną do podjęcia współpracy z agencją SEO i sprawnego rozliczania jej z osiąganych efektów. Rynek oferuje też oczywiście kursy SEO dla średniozaawansowanych i zaawansowanych, które szczegółowo przedstawiają zasady pozycjonowania on-site oraz off-site, czyli między innymi sposoby prowadzenia link buildingu. Kursy SEO znajdziemy zarówno online, jak i stacjonarnie. Wiele z nich jest bezpłatne, chociaż trzeba przyznać, że darmowe kursy SEO najczęściej pozostawiają wiele do życzenia pod względem jakości, dlatego nie zawsze warto brać je pod uwagę.

Szkolenia i kursy social media – media społecznościowe (z ang. social media) szturmem zdobyły Internet i obok wyszukiwarek internetowych stały się głównym miejscem prowadzenia działań reklamowych w Internecie i pozyskiwania klientów. Dlatego wielu przedsiębiorców decyduje się na obecność na platformach społecznościowych bądź w postaci reklamy płatnej bądź tzw. działań natywnych. Pod pojęciem działań natywnych kryje się z reguły przygotowywanie atrakcyjnego dla użytkowników social mediów contentu, który może wpływać na rozpoznawalność marki bądź wysokość notowanej sprzedaży. Social media przechodzą szybkie zmiany, zmieniają się reguły gry na platformach społecznościowych, jedne zyskują popularność, inne ją tracą. Dzieje się tak między innymi z platformą Facebook, która chociaż wciąż jest najpopularniejsza to traci użytkowników na rzecz takich mediów jak Instagram czy TikTok. Szkolenia z social media, kursy social media marketingu pozwalają zrozumieć świat mediów społecznościowych i przygotować się do wykorzystania go w prowadzonej działalności. Szkolenia social media znajdziemy w każdym dużym mieście w Polsce, ale ich największą liczbę znajdziemy w Internecie. Kursy online z social media są niezwykle popularne, pozwalają zdobywać wiedzę i rozwijać kompetencje bez względu na miejsce zamieszkania czy zatrudnienia.

Jeśli więc prowadzisz działalność handlową w Internecie, jesteś właścicielem lub pracownikiem sklepu internetowego, platformy handlu lub aplikacji internetowej inwestowanie w wiedzę może być doskonałym pomysłem. Szkolenia i kursy nie są drogie, zwłaszcza szkolenia online, a ich dostępność jest ogromna. Udział w szkoleniach powinniśmy zresztą traktować jako inwestycję w siebie oraz w prowadzoną działalność!

Jedna odpowiedź do „Handel internetowy: szkolenia i kursy”

  1. Awatar Robi
    Robi

    Oj, e-commerce rośnie jak wściekły, więc warto szukać pracy w tej branży!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *