Kim jest konsultant Microsoft Dynamics 365? Praca, obowiązki

Firmy, które dążą do sukcesu, potrzebują wydajnego systemu CRM/ERP, gwarantującego bezproblemową i szybką realizację usług. Utrzymanie tego systemu ma kluczowe znaczenie i wymaga specjalistycznej wiedzy wykwalifikowanego specjalisty. Jakie wymagania musi spełniać kandydat na stanowisko konsultanta MS Dynamics i jakich zarobków może oczekiwać?

Microsoft Dynamics 365

Firmy potrzebują usługi, która zapewnia przepływ danych pomiędzy księgowością, sprzedażą, zakupami, magazynem i produkcją.Z pomocą przychodzi Microsoft Dynamics 365 – kompleksowe rozwiązanie oparte na chmurze, które obejmuje system zarządzania relacjami z klientami (CRM). Jego celem jest ujednolicenie danych dotyczących relacji z kontrahentami oraz uproszczenie procesów sprzedaży, marketingu oraz usług dla firm. Za wdrożenie tego rozwiązania odpowiada konsultant funkcjonalny, który musi posiadać konkretne umiejętności.

Jakie wymagania musi spełniać konsultant Microsoft Dynamics 365?

Jakie warunki powinien spełniać konsultant Microsoft Dynamics? Wymagania mogą się różnić w zależności od firmy. Jednak niezmienne pozostaje to, że osoba zatrudniona na takim stanowisku musi doskonale rozumieć produkt oraz jego możliwości. Ponadto od konsultanta MS Dynamics oczekuje się:

  • umiejętności prezentowania, kierowania analizą i projektowania procesów biznesowych w marketingu, sprzedaży i usługach,
  • znajomości projektowania i demonstrowania rozwiązań,
  • wiedzy na temat konfigurowania i wdrażania opartych na chmurze rozwiązań.

Dobry Microsoft dynamics 365 CRM musi także dobrze rozumieć systemy informatyczne, metodologię wdrażania ERP, systemy bazodanowe oraz podstawy bezpieczeństwa informacji. Powinien znać się na rachunkowości, podatkach, sprawozdawczości finansowej i zarządczej, a także znać podstawy zarządzania jako całością oraz umieć czytać dokumentację projektową.

Konsultant Microsoft Dynamics 365 – obowiązki

Czym w praktyce zajmuje się konsultant Microsoft Dynamics? Praca polega przede wszystkim na:

  • tworzeniu i testowaniu aplikacji zaprojektowanych zgodnie z wymaganiami biznesowymi, zorientowanych na oraz dostosowanych do klienta i interesariuszy,
  • wsparciu klienta i pomocy w działaniach przez cały okres wdrażania oprogramowania,
  • wyjaśnianiu złożonych rozwiązań opartych na chmurze – tłumaczeniu terminologii technicznej i dbaniu o odpowiedni język biznesowy,
  • prowadzeniu procesów związanych z rozwiązywaniem problemów w celu zidentyfikowania potencjalnych luk w biznesplanie.

Na jakie zarobki może liczyć konsultant Microsoft Dynamics?

Jeśli chodzi o zarobki, konsultant Microsoft Dynamics może liczyć na bardzo atrakcyjne wynagrodzenie. Podobnie jak w przypadku każdego zawodu w branży IT, jego wysokość zależy od stażu pracy, doświadczenia, rodzaju zatrudnienia, a także wielkości i lokalizacji firmy. Najlepiej opłacani pracownicy otrzymują na rękę od 25 000 do 35 000 zł.

Existo – Twój ekspert od Microsoft Dynamics!

Konsultant Microsoft Dynamics to praca, który wymaga doświadczenia. I nie bez powodu. Wdrożenie nowoczesnych rozwiązań IT – zwłaszcza tych opartych na modelu chmurowym – stawia szereg wyzwań, którym mogą sprostać tylko profesjonaliści. Jeśli jesteś zainteresowany migracją do chmury, skontaktuj się już dzisiaj z konsultantami firmy Existo – ekspertami od Microsoft Dynamics!

Czytaj też: Szkolenia marketingowe w firmie

Od redakcji

Microsoft Dynamics to linia zintegrowanych systemów zarządzania przedsiębiorstwem (ERP) i zarządzania relacjami z klientami (CRM) opracowana przez firmę Microsoft. Jest to zestaw narzędzi, aplikacji i usług przeznaczonych do automatyzacji, optymalizacji i usprawniania różnych procesów biznesowych w organizacji.

Microsoft Dynamics oferuje wiele różnych rozwiązań, z których każde skupia się na konkretnych obszarach funkcjonalnych przedsiębiorstwa. Dostępne produkty Dynamics to między innymi:

  1. Microsoft Dynamics 365 Finance and Operations: Oferuje kompleksowe rozwiązanie ERP, które umożliwia zarządzanie finansami, operacjami, łańcuchem dostaw i produkcją.
  2. Microsoft Dynamics 365 Customer Engagement (dawniej znany jako Microsoft Dynamics CRM): Zapewnia narzędzia do zarządzania relacjami z klientami, sprzedażą, marketingiem i obsługą klienta.
  3. Microsoft Dynamics 365 Business Central: Jest to platforma ERP dla małych i średnich przedsiębiorstw, oferująca funkcje finansowe, zarządzanie magazynem, sprzedażą, zakupami i obsługą klienta.
  4. Microsoft Dynamics 365 Human Resources: Skoncentrowane na zarządzaniu zasobami ludzkimi (HR), wspomaga procesy związane z rekrutacją, szkoleniami, zarządzaniem wynagrodzeniami i kadrami.

Microsoft Dynamics zapewnia integrację z innymi produktami i usługami Microsoft, takimi jak Microsoft Office, SharePoint czy Power BI, co umożliwia płynną współpracę między różnymi działami organizacji.

Systemy Microsoft Dynamics są elastyczne i skalowalne, dostosowują się do różnych branż i potrzeb przedsiębiorstw, a także oferują rozwiązania chmurowe, co ułatwia dostęp do danych i aplikacji z dowolnego miejsca i urządzenia.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *