Jaka metoda wydruku materiałów reklamowych jest najlepsza? Sprawdź!

Druk reklamowy

Rozwój nowoczesnych technologii wpłynął także na spore innowacje w zakresie działania drukarni reklamowych. Na ten moment klienci zamawiający ulotki, katalogi, broszury, wizytówki, a nawet odzież reklamową mogą zdecydować się na druk offsetowy, cyfrowy albo sitodruk. Dostępne technologie wydruku gotowych materiałów są zależne od poziomu zaawansowania technologicznego zaplecza drukarni. Jaki rodzaj wydruku jest najkorzystniejszy z punktu widzenia marketingowego i ekonomicznego? Przejrzyj poradnik i dowiedz się więcej.

Rodzaje druku reklamowego

Metody wydruku stosowane przez drukarnię są różne i powinny być dopasowane do rodzaju gotowego produktu. Sprawdź kilka popularnych technologii i wybierz tę, która będzie odpowiadać Twoim potrzebom i preferencjom.

  1. Druk cyfrowy – w tym przypadku do wydruku materiałów reklamowych wykorzystywane są klasyczne maszyny drukarskie i podłoże papierowe w arkuszach lub w zwojach. Profesjonalny druk cyfrowy najlepiej sprawdza się przy dużych nakładach. Gwarantuje wysoką jakość zadruku i możliwość uszlachetnienia gotowego wyrobu.
  2. Druk offsetowy – to druga z najczęściej wybieranych metod druku materiałów promocyjnych. Tę technikę warto wykorzystać do mniejszych nakładów czasopism, książek, dyplomów oraz zaproszeń.
  3. Fleksografia – druk fleksograficzny jest raczej rzadko stosowany, aczkolwiek wciąż można spotkać się z tą metodą w przypadku wydruku kartek świątecznych oraz pocztówek.
  4. Druk solewntowy – w tym przypadku stosowane są pigmentowe tusze solwentowe, które są wytwarzane na bazie organicznych rozpuszczalników. Są dobrym wyborem dla wydruku wielkoformatowego, np. bannerów. Wydruk solwentowy jest odporny na promieniowanie UV oraz inne czynniki zewnętrzne, np. deszcz.
  5. Sitodruk – technologia sitodruku to dobry wybór, szczególnie do nanoszenia grafiki na nietypowe materiały, np. drewno, skóra naturalna lub plastik.

Alternatywne metody wydruku to technika UV, tampodruk, a także druk lateksowy. Przed złożeniem zamówienia w drukarni internetowej warto upewnić się, że dana technika wydruku będzie odpowiednia dla wybranego projektu. Przykładowo: różnice między drukiem cyfrowym i offsetowym dotyczą przede wszystkim technologii, szybkości realizacji zamówienia i kosztów. To niezbędne, aby ostateczny wygląd wydrukowanego materiału reklamowego spełniał oczekiwania zamawiającego.

Druk cyfrowy i offsetowy – najczęściej wybierane techniki wydruku

Mimo ogólno-dostępności wielu technik drukarskich to jednak druk cyfrowy i offsetowy są najchętniej wybierane przez klientów drukarni. Technika cyfrowa jest dobrym wyborem przy minimalizacji kosztów i dużych nakładach materiałów reklamowych do wydruku, natomiast offset będzie korzystniejszy na niewielkie nakłady, ale z zachowaniem maksimum trwałości gotowego wyrobu.

«
»

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

  • Brand Management, czyli zarządzanie marką

    Zarządzanie marką, czym jest Brand Management?

    /

  • biurko gamingowe

    Biurko gamingowe – klucz do wygodnej i efektywnej gry

    /

  • Wózek widłowy na magazynie

    TOP 3 technologii wózków widłowych, które zmienią Twoją logistykę!

    /

  • Świeca zapachowa z wosku rzepakowego

    Świece z wosku rzepakowego: poznaj ich naturalne zalety

    /

  • Employer Branding

    Employer Branding: jak wdrożyć skuteczną strategię EB?

    /

  • pracownicy w biurze

    Rekrutacja i selekcja pracowników w firmie: przewodnik

    /